آشنایی با بورس اوراق بهادار

خرید بک لینک
با سلام و صلوات خدمت همشهری های عزیز و هم روستایی های خودم

امروز میخام با یکی از بهترین و پر درامدترین و نیز پر ریسکترین مشاغل دنیا آناتون کنم ،

همه شما عزیزان اسم بورس رو به گوشتون خورده ولی دقیقا نمیدونید بورس چطوری کار میکنه و چطوری ازش پول درمیارن فقط بعضی موقعا میشنویم که فلانی کلی ضرر کرده یا فلانی کلی سود کرده !

خب بحث ما در اینجا بورس اوراق بهادار می باشد

اوراق بهادار یعنی اوراقی که به ازای آن شما مالک چیزی میباشید ، مالک سرمایه ، ملک و ..

دقیقا مثل سند

بورس یه مرکز معاملاتی خیلی بزرگه که توش سهام شرکت ها معامله میشه

دقیقا مثل اینه که بخای زمین بخری ولی بصورت سهام

خب حالا چطوری بورس کار میکنه ؟ اصلا بورس کجاس ؟تالار شیشه ای چیه ؟

تالار شیشه ای که میگین منظور مرکز بورس ایران که تو تهران هستش ، که کارمندان بورس اونجا میرن نه اونا که میخان معامله کنند

بورس مکان خاصی نداره بلکه یه سیستم اینترنتیه که بصورت آنلاین خرید و فروش انجام میشه

کسی که میخاد وارد بورس بشه باید به اینترنت و کامپیوتر مسلط باشه  حداقل یکم انگلیسی بدونه

معامله کردن یک هنره

برای یک معامله باید بدونی با چه قیمتی بخری و کی بخری و با چه قیمتی و کی بفروشی

خب من اگه بخام سهام یه شرکت بخرم باید چه قیمتی بزنم ؟از کجا بدونم بعد که خاستم بفروشم خردیار وجود داره ؟ بله اینجاست که اصل قضیه شروع میشه :

سازمان بورس برای مشخص شدن قیمت روز یه سری محدودیتا گذاشته که از یه  قیمت بالاتر و یا پایین تر نره

به این صورت که هر روز کاری که از ساعت 9 تا 12:30 شروع میشه قیمت هر شرکت میتونه +5 درصد نسبت به بسته شدن ( در ساعت 12:30) روز قبلش بره بالا یا -5 درصد میتونه بیاد پایین

مثال : شرکت سایپا با نماد (مخفف اسم شرکت ) خساپا (خ = گروه خودرو     ساپا = مخفف سایپا)

دیروز 1200 ریال آخرین معامله انجام شده در ساعت 12:29 دقیقه بوده

قیمت امروز حداکثر میتونه 1260 ریال و حداقل 1140 ریال باشه

و باید بین این رنج دستور خرید یا فروش گذاشته بشه

حالا مثلا 20 نفر میخان اینو بخرن چطوری میخرن ؟

خب هر کی قیمت بالا تر پیشنهاد بده و زودتر هم دستور بزنه اون میشه نفر اول صف مثلا

1260        2 نفر

1255        5نفر

1250         1نفر

اینطوری صف تشکیل میشه و هرچی تعداد خریدار بیشتر بشه و حجمم بره قیمت هم میره بالاتر

برای فروش هم هر کی کمترین پیشنهاد رو بذاره و زودتر بذاره میاد نفر اول صف مثال :

1260       1نفر

127        2نفر

1280       1نفر.

تا صف فروش تشکیل بشه

اگه میخاین وارد بورس بشین

فردا شناسنامه و کارت ملی تونو بردارید برید کارگزاری رسمی بورس اونا خودشون راهنمایی تون میکنن

قبلش باید یه شماره حساب از بانک سامان یا بانک ملت ببرید واسشون ، بانک سامان بهتره و شعبه نیشابورشم کنار آموزش پرورش قدیم

موقع افتتاح حساب بانک سامان بگین برای بورس میخاین تا کاراشو انجام بدن

بعد یه نامه میدن میبرین به کارگزاری و ثبت سیستم بشه

بعد از مراجعه به کارگزاری یه ظرف 48 ساعت واستون کد بورسی میاد و میتونید معامله کنید و بعد 5روز هم کد آنلاین بهتون میدن چون باید چندتا معامله دستی از طریق کارگزاری انجام بدین

بهترنی کارگزاری هم مفیده :  اینم سایتش :     emofid.com

شعبه نیشابور هم خیابون فرحبخش غربی کنال کال نرسیده به چهار راه دارایی دست بالا طبقه دوم

در هر معامله سه جور دید وجود داره 1 بلند مدت بیشتر از 6 ماه 2 میان مدت 3 ماه تا 6 ماه و کوتاه مدت 1 ماه تا 3 ماه

1 ماه تا 3 ماه رو میگن نوسان گیرا که مثلا امروز میخرن و 3 روز یگه میفروشن با 10 درصد سود خارج میشن

بلند مدتا که سرمایه های سنگین دارن و دونه درشت و کله گنده بازارن و اونا هستن که بازار رو بالا پایین میکنند

6 ماه به بالا میذارن و سود هم میکنند

برای معامله کردن تو بورس باید سیستم معامله داشته باشن یا تکنیکال باشین یا فندامنتال و بنیادی

من خودم تکنیکاال کار میکنم

برای امروز کافیه

التماس دعا بای

بوژمهران علمی و اقتصادی...

ما را در سایت بوژمهران علمی و اقتصادی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 198 تاريخ: چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 0:05

صفحه بندی